Společnost Google se před několika hodinami svěřila, že naprosto mění smluvní podmínky, které se týkají využívání jmen a fotografií svých klientů. Veškerý tento obsah se bude zobrazovat v kontextových reklamách, přesně tak, jak můžete vidět níže na obrázku. Typ obsahu se přesněji nazývá sdílení/doporučení. Google si je vědom, že jde o velmi citlivou a zároveň razantní změnu, proto obesílá hromadnými emaily všechny své zákazníky a upozorňuje na to i ve vyhledávači Google.
Email je posílán v následující podobě:
Aktualizovali jsme smluvní podmínky společnosti Google, které se týkají toho, jak společnost bude využívat vaše jméno, fotku a akce vaší stránky pro své účely v kontextové reklamě. Služba Google+ je vytvořená proto, aby vám zobrazováním v kontextové reklamě pomohla k nalezení dalších potencionálních návštěvníků. Smluvní podmínky upřesňují, za jakých podmínek se mohou vaše fotky, názvy a akce zobrazovat. Pokud společnost Google uzná váš obsah za zajímavý, uveřejní ho v tzv. sdělení/doporučení pro ostatní návštěvníky.
Google se tímto krokem přibližuje ke svému konkurentovi Facebooku, který podobný princip reklam používá už několik let. Do svého repertoáru chce zařadit jak hodnocení her, tak i aplikací na portálu Google Play. Přiblíží se tak Facebooku na takřka stejnou úroveň. Google si je zároveň vědom, že změny takového charakteru mohou pobouřit velkou část uživatelů, proto se snaží všechny uklidnit, že sdílení je možné u každého účtu manuálně zrušit a tím se celé reklamní kampani vyhnout.
Zdroj: Google